Засгийн газар хилийн 22 боомтоос найм дээр нь өнгөрсөн онд бүтээн байгуулалт хийснээс гурван боомтынх бүрэн дуусаж, хоёр боомтын бүтээн байгуулалтыг энэ оны эхний хагаст дуусгахаар ажиллаж байгаа ажээ. 2024 онд нэмж гурван боомтын цогцолборыг өргөтгөхөөр бүтээн байгуулалт эхэлсэн байна.
Монгол Улсын сайд, Боомтын сэргэлтийн үндэсний хорооны дарга Б.Тулга хэлэхдээ “Монгол Улсын гадаад худалдаа, валютын орлогын гарц, орц шинээр нээгдэн нэмэгдэж, эдийн засагт гол хөдөлгөгч хүч болох боомтуудын сэргэлт алхам алхмаар урагшилж байна.
Хилийн томоохон боомтуудыг хөрш БНХАУ, бусад улс оронд “Боомт хот” гэдгээр цогцоор авч үзэн, хөгжүүлж буй зарчмаар, цаашид боомтуудаа өргөжүүлэхийн тулд Боомтын өөрийн хууль болон боомттой холбоотой бусад хууль эрх зүйг шинэчлэхээс эхэлнэ.
Хилийн боомтууд зөвхөн цогцолборын түвшинд бус, илүү хотын түвшинд, бүс нутгийн хэмжээнд төлөвлөн хэрэгжүүлж байж хөгжинө.
Боомт гэдэг 1990-ээд оноос өмнө хил зөрчихтэй холбоотойгоор зөвхөн хил хяналт, хамгаалалтын үүрэгтэй ажиллаж хилийн байгууллага удирдан зохицуулж ирсэн бол түүнээс хойш чөлөөт худалдаа, зах зээлд нэвтрэлээ гэдгээр гаалийн байгууллага өнөөдрийг хүртэл хяналт тавьж татвар хураах байдлаар явж ирлээ. Энэ хооронд менежмент нь орхигдсон.
Боомтын удирдлага менежментийг төр, хувийн хэвшлийн хамтарсан корпорац хэлбээр авч явна. Боомт гэдэг өөрөө үйлчилгээ үзүүлдэг байх хэрэгтэй. Үүнээсээ ашиг орлого олж, эргээд түүгээрээ боомтоо өргөтгөдөг, худалдааг аль болох хурдан шуурхай, хүндрэлгүй явуулахад боомт корпорацийн хэлбэрээр ажиллаж, үйл ажиллагаагаа явуулна. Корпорацад төрөөс гадна хувийн хэвшил оролцох учиртай. Энд мэдээж шалгуурууд тавигдана.
Хяналтын байгууллага, орон нутгийнхан, төр хамтран ажиллахдаа хувийн хэвшлийнхнийг хааж боодог нөхцөлийг бүрдүүлэхгүйгээр энэ бүтцийг байгуулна. Боомт бүрд ийм корпорацийг байгуулснаар боомтууд хоорондоо өрсөлдөж, уралдан хөрөнгө оруулалт татдаг болно” гэв.